CGT LLIURA, A L’AJUNTAMENT DE BARCELONA, MIL SIGNATURES DE LA PLANTILLA D'AUTOBUSOS PER EXIGUIR EL CESSAMENT DE MERCEDES VIDAL

 

Davant la negativa de l'alcaldessa de Barcelona de reunir-se amb la secció sindical de CGT a autobusos els delegats de CGT hem lliurat,en el registre de l'ajuntament, mil signatures amb les quals, la plantilla d'autobusos, exigeix el cessament de la presidenta de TMB Mercedes Vidal, del Conseller Delegat Enric Cañas i de l'Adjunt al Conseller Delegat Pau Noy.

 MOTIUS:

1.- Incompliment per part d'aquests tres directius dels Estatuts de TB

2.- Posicionament d'aquests tres directius a favor del tramvia privat per la Diagonal

3.- No exercir les seves funcions per recuperar el prestigi de la nostra empresa pública

4.- No fer gens per recuperar les línies d'autobusos que TB té subcontractades

5.- Permetre la contractació precària a TB

 

L'Article 2 dels estatuts de Transports de Barcelona deixa molt clar quins són els objectius de l'empresa:

 

 Article 2 1. Constitueix l'objecte de la Societat:

 Exercir l'activitat de gestió, d'explotació, d'organització, d'administració i en definitiva de prestació dels serveis urbans i metropolitans relacionats amb el transport col·lectiu de superfície, especialment mitjançant autobusos, microbusos, tramvies o qualsevol altre mode i de llurs concessions; i proveir la seva prestació sota els directrius i reglaments emanats de l'Àrea Metropolitana de Barcelona

 Malgrat la claredat dels Estatuts de TB, des de l'arribada de Mercedes Vidal a la presidència de TMB, s'ha abandonat de manera alarmant aquests objectius. El tramvia privat per la Diagonal ha estat l'objectiu principal de la nova direcció política de TMB. Mercedes Vidal, Enric Canyes i Pau Noy han participat activament, com si es tractés d'una campanya electoral, per pressionar al Ple de l'Ajuntament de Barcelona perquè aprovés el projecte privat tramviari. Afortunadament el Ple va votar NO al tramvia privat i amb això Barcelona s'ha estalviat una despesa de més de 200 milions que tenien que anar  a parar a les butxaques de les multinacionals que operen darrere del tramvia.

 Des de la presidència de TMB s'ha vetat el desenvolupament complet de la Nova Xarxa d’autobusos al impedir la posada en marxa de la línea D-30 per la Diagonal. En paraules de Mercedes Vidal la D-30 ha de ser el nou tramvia per la Diagonal. Tampoc s'ha fet res per, fent cas als veïns i veïnes de Nou Barris, recuperar les línies 80,81,82 i 83 que TB té subrogades a Sagalés a traves de l'empresa privada Bus Nou Barris. També esta projectat, des de la presidència de TMB, que les noves línees de busos que han de circular des de la Plaça Alfons X al Parc Güell i el Bus, anomenat Bus de Transport a Demanda, que ha d'operar al barri de Torre Barósurtin a subhasta perquè siguin operades per empreses privades.

 

Per últim, malgrat que Barcelona en Comú, a la seva campanya electoral es va posicionar contra el treball precari, a dia  d'avui ja arriba a un 12% el numero de conductors i conductores que tenen un contracte precari a TB, bé amb contractes temporals o amb contractes per treballar nomes en cap de setmana.